Sunday, November 13, 2011

Another Beautiful Sunday that is My Favourite

hi... before I started again...lemme kibas2 dulu sampah sarap n habuk2 kat this blog.. lam adah tak hapdet ini..

anyway, I love it when I have full activity on a Sunday.. just like yesterday

we started as early as 530 in the morning.. thanks to other half that he had run the washing machine the night before, thus, I jemur baju even before subuh.. reason I woke up that early on a beautiful Sunday morning is the little Emir la.... 515 sudah bangun... seeing his big bro Adha slept next to him, terus ditepuknya muka abag Chik... there you go..mama n ayah pun bangun le.. dh bangun mana le i boleh tido lagi... i quickly thought of doing this and that, making this an that... lepas siap sidai baju...solat dulu.. then i put emir back to sleep in the cradle by half past 6.. thank ayah for watching over both (sambil tgk TV la kan...)

by this time, I am busy in the kitchen, potong2 cucur udang, telur, kentang tapau dalam tupperware, masukkan kuah kacang dalam another tupperware and lastly i fry some french toast... masak air, buat teh-o n masukkan dalam flask.. for me, i stirred a cup of kopi-o... masukkan dalam beg, then bungkus... by 715 semua dah ready to pack and go... terdengar pulak suara adha.. ayah dah siap kemas tempat tido...adha duduk nicely on the sofa, n little emir pun dah mula mengeliat.... ayah kejutkan akak n angah... come kids, we are off to the park and bekfes today will be served at the park... nyum!!!!

balik dari taman ard 930...singgah pegi beli bunga mama... i chose bunga raya n buga dauh merah(dunno its name)....dari satu nursery ke satu nursery ayah bawak mama chose my fev..pegi pulak nursery Pak Aji tepi MRR2 highway... nampak pokok for interior...tetiba je ayah ajak beli pasu... beli itu ini sampai umah ard 12... emir dah mula mengantuk.. so put him to sleep (again).. yang lain2 main basikal sambil mam n ayah buat gardening..... mama buat kat luar, ayah kemas kat dalam.... nice! pastu ayah ajak pegi beli bunga lagi petang2 lepas asar tu...beli lagi...tapi balik dah hujan..so, pokok tu still dalam poly-bag... wait ya pokok!

well..malam amik mak...penat, doze off ppl at 10..

for me is simple, if you start early, u get to finish many chores early.... my mind quipped, what if those who got up at 11am on sunday, what do they get to do eh? i think the best they could have is BRUNCH...tu ajer....

anyway, lantak le dgn hal org for me this is just another lovely Sunday that is my favourite!

No comments:

Post a Comment